wouter de waal

 

Curriculum Vitae

  • Eigenaar TRENDING Leisure september 2016 - heden
     
  • Directeur/bestuurder Stichting VVV Texel Promotie  april 2007- september 2016

VVV Texel verzorgt de algehele marketing van het eiland via alle relevante kanalen, biedt een uitgebreid online boekingsplatform en verschaft toeristische informatie. Er werken 21 medewerkers.

 

Ik was verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering en strategie. Als reclame bureau van Texel bedachten we creatieve (pr-) campagnes en is onze online aanpak verder geperfectioneerd. Meerdere keren is de website totaal vernieuwd, in 2016 inclusief het gehele CMS. De vooral op content gerichte marketingaanpak heeft Texel in 2016 in de toptien van de Europese bestemmingen gebracht. Het door ons ontwikkelde boekingssysteem is inmiddels actief op de andere wadden eilanden en hiermee hebben we de afgelopen jaren zo'n 20% meer boekingen weten te genereren. Dit ondanks de sterke stijging door de opkomst van concurrerende platforms.

Onze aanpak was altijd creatief, een beetje eigenzinnig, het liefst met humor en gericht op alle mogelijke media.

  • Regiomanager RECRON Noord-Holland en Flevoland juli 2000-april 2007

RECRON is de brancheorganisatie voor recreatieondernemers in Nederland. Binnen deze organisatie was ik verantwoordelijk voor de regionale belangenbehartiging en individuele advisering in Noord-Holland en Flevoland.

  • Accountmanager Economische Zaken Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid juni 1999 tot juli 2000 

Als Account manager gaf ik leiding aan een project voor vervoermanagement en personenvervoer op bedrijventerrein Schinkel en was ik direct betrokken bij de ontwikkeling en herstructurering van winkelstraten.

  • Projectleider bij Wemar Vrijetijdsonderzoekaugustus 1995- tot juni 1999:

Ik  was verantwoordelijk voor het volledige onderzoekstraject (van acquisitie tot presentatie) binnen de vrijetijdssectoren cultuur, openluchtrecreatie, toerisme en sport. 

  • Medewerker Landbouwuniversiteit Wageningen december 1994 tot augustus 1995

Ik heb ruimtelijke analyse methoden geïnventariseerd en een opleiding recreatieonderzoek voor Duitse studenten opgezet en gegeven. 

  • Accountmanager Livingstones b.v. december 1993 tot september 1994

Ik verkocht statistische analyse software en database analyses voor de marketing afdeling van verschillende bedrijven (w.o. DHL, Douwe Egberts, PGGM). 

  • Free-lance werk oktober 1993 tot januari 1994

 Ik heb marktonderzoek opgezet, uitgevoerd en gerapporteerd.

 

Opleiding

  • Landbouwuniversiteit Wageningen, Consumentenwetenschappen, specialisatie op marketing en marktonderzoek en recreatie en toerisme. 
  • Facilitair Management, sector Economie en Management, Haagse Hogeschool
  • Certificat pratique de la langue Francaise (Montpellier)
  • Havo
  • Cursussen: Financiële administratie, Online ontwikkeling, Content Marketing, Presentatie, Argumentatie

 

 


Klanten

Drenthe: Onderzoek en advies naar de mogelijkheden om gezamenlijke marketing en informatieverschaffing te realiseren in het Hondsruggebied in Drenthe.

 

Goeree-Overflakkee: Brainstormsessie ten behoeve van de toekomstvisie van destinatiemarketing op Goeree-Overflakkee.

 

De Kop Werkt!: Ontwikkeling regiosectorplannen t.b.v. arbeidsmarkt ontwikkeling in de Kop van Noord-Holland.

 

Compagnieshaven Enkhuizen: Ontwikkelen en verzorgen van gastvrijheidstraining voor baliepersoneel via Hostmanshipgroup Nederland.

 

Medemblik: Opzet en uitvoering van gastvrijheidstraining voor ondernemers in Medemblik via Hostmanshipgroup Nederland.

 

Terschelling: Strategiesessie bij VVV Terschelling over de toekomstige aanpak.

 

Landelijke brancheorganisatie VisNed: Organisatie  en uitvoering van landelijke strategiesessie. Ontwikkeling communicatiestrategie en begeleiding van uitvoering. Realisatie nieuwe website. 

 

Inspiratielezingen en workshops: Toeristische  bijeenkomst gemeente Velsen, Masterclass Zo Toeristisch in Drenthe, Inspiratielezing over destinatiemarketing Recreatiecongres Drenthe, Lezing ondernemersavond Ameland

 

Zaandam: Ontwikkeling marketingplan met Zaanstad Marketing.

 

 

Publications

Tamen a proposito, inquam, aberramus. Non igitur potestis voluptate omnia dirigentes aut tueri aut retinere virtutem.